כתיבה שיווקית עיסוק לעתיד

 

מי שהזדמן לו לחפש עבודה בחודשים האחרונים ו/או אולי בשנים האחרוהות בוודאי מכיר את התחום של מרקום / מנהלי תקשורת שיווקית וכן את הדרישה הגוברת לתפקידים המשלבים כתיבה שיווקית. כיום, חברות מנהלות קשרים פחות ופחות באמצעים ישירים של נציגי מכירות פרונטליים וטלפוניים ויותר ויותר באמצעות תקשרות אלקטרונית - אי מיילים, מצגות, ניוזלטרים ועוד. המהלך הזה יצר ביקוש בקרב חברות במשק, בעיקר בקרב חברות הנשענות על יצוא וייבוא ומתוקף כך מנהלות קשרי סחר עם נציגים מחברות בכל העולם. הצורך שלהם באנשים המסוגלים להוביל פרוייקטים של כתיבה שיווקית רק גובר ככך שהתרבות העסקית המשלבת תקשורת אלקטרונית - מתפתחת.

 

היכן לומדים כתיבה שיווקית:

יש כיום מעט מאוד מסגרות בהן ניתן ללמוד ספציפית את התחום של כתיבה שיוקית, אם כי דווקא בשנים האחרונות, לאור הביקוש הרב, מתפתחות כמה מסגרות במקביל בהן ניתן ללמוד את רזי מקצועות המרקום (תקשורת שיווקית) ובפרט כתיבה שיווקית. אבל לא צריך ללמוד קורס כתיבה שיווקית בכדי להשתלב בעסק, מי שיש לו כישרון כתיבה והוא רהוט בשתי שפוט לפחות (אנגלית ועברית), כמובן שרצוי בעוד שפות, אז יש לו סיכוי. אנשים רבים העוסקים בתחום של כתיבה שיווקית הם בוגרי לימודי תקשורת, לימודי פרסום,קופירייטינג, סדנאות לכתיבה יצירתית וקורסי עיתונאות. כאשר מדובר על כתיבה שיווקית, שני דברים באים לידי ביטוי בו זמנית: יכולת מכירתית / מסחרית מובהקת ואוריינטציה עסקית לצד יצירתיות, כתיבה עניינית, אסתטית, עשירה ומגוונת. זהו תפקיד המשלב עניין, אתגר, סיפוק והרבה למידה עצמית ומקום להתפתחות וביטוי אישי.


באילו חברות ניתן להשתלב בתפקידים של כתיבה שיווקית?

כיום כמעט כל חברת אינטרנט מעסיקה לפחות עובד אחד בתפקיד של כתב שיווקי. אם אין להם מחלקת או אגף כתיבה שיווקית, הכפופים ישירות אל מנהל השיווק, אזי הם נעזרים בשירותים של גופים חיצוניים המספקים שירותי כתיבה שיווקית. לכן, מי שרוצה לעסוק בתחום יכול לעבוד ישירות בחברות הייטק, חברות השקעה, חברות פיננסיות וכן חברות מסחריות המנהלות קשרי סחר חוץ (יצוא או יבוא סחורות ושירותים). כתיבה שיווקית היא תחום מאתגר כפי שצויין והוא גם תחום עיסוק רווחי עבור מי שצובר את הידע והניסיון ומצליח להתברג בחברה טובה או לחילופין - מצליח לבנות לעצמו שם של מקצוען.


מה צריך בכדי להצליח בתחום של כתיבה שיווקית?

בכתי לפלס את הדרך ולהצליח ואף לעשות חיל בעולם של ימינו, מי שרוצה להצליח בתחום כל תחום שהוא חייב קודם כל ללמוד את רזי המקצוע. בין אם במסגרת פורמלית ובין אם בצורה אוטודידדקטית, יש ללמוד ולהיות כל הזמן עם היד על הדופק, ערים לכלשינוי,לכל מגמה חדשה, לכל טרנד חדשני עוד לפני שהוא הופך פופולארי. כמו כן, כמובן שחייבים להגיע עם שליטה מלאה בשפות עברית ואנגלית, ידע בתוכנות מחשב, אוריינטציה עסקית מובהקת והמון מוטיבציה לעבוד שעות נוספות ולהשקיע בתפקיד.