כל מה שאתם צריכים לדעת אודות פרסום באינטרנט

 

בין הסקפטיקאים (חלקם בעלי אינטרס כלכלי מובהק להיות סקפטיקאים) שאמרי ש"פרסום באינטרנט" זו בועה שתתנפץ לנו בפרצוף בתוך שנתיים, לבין האפוקליפטיים שלא דיברו בכללעל הפרסום באינטרנט אלא על האינטרנט בכלל כבועה שתתנפץ לנו בפרצוף,  היו גם הרבה שהעריכו כי האינטרנט יהפוך לכלי התקשורת השלט בחיים המודרניים ולכן לא יהיה לו מחליף וכפועל יוצא מכך, ההצלחה המסחרית של מי שמנהל מערך פרסום באינטרנט (ועושה זאת בצורה נכונה) היא מובטחת.

 

פרסום באינטרנט הוא מדיד כלומר: קל למדוד את התוצאות באופן מיידי ביחסלשאר המדיות וכן לא רק שקל למדוד הצלחה בעקבות קמפיין, ניתן למדוד הענות ספציפית לכלכ באנר ולכל עמוד אינטרנט כך שזו בעצם מדיה אשר לא רק מוכיחה את עצמה בקמפיין זה או אחר, היא מדיה שממנה ניתן ללמוד רבות על התנהגות הצרכים, כללי הצריכה שלהם, התגובה שלהם למסרים מסוגים שונים ועוד. פרסום באינטרנט מאפשר לכל חברה אשר מנהלת מערך פרסום באינטרנט לעקוב אחר תוצאות ולראות בבירור נתונים שלא היו נגישים בדרכי פירסום חלופיות.

 

פרסום באינטרנט נחשב לפירסום ויראלי ואתם בוודאי תשמעו את המושג הזה הרבה. פירסום ויראלו משמעו פירסום שמתפשט - כמו וירוס ברחבי הרשת. פרסום באינטרנט מתבצע באמצעות הצפת תכנים במדיות חבריות ומכן בא אפקט הויראליות. רשתות חברתיות, פורומים, בלוגים ועוד... אנשים מעבירים לחברים שיעבירו לחברים שיעבירו לחברים... תוכן שהוכנס לאינטרנט יכול להגיע אל מאות ואף אלפי גולשים בתוךשעה מאחר ומשתמשים מעבירים, כל אחד לרשימת תפוצה גדולה, וכן נוצר האפקט הויראלי.

 

 

פרסום באינטרנט הוא פרסום בתקציב נמוך ביחס לשאר המדיות ולכן מהווה יתרון כאשר מדובר על ארגונים ציבוריים וארגונים שפועלים לא למטרות רווח ואין להם תקציב פירסום גדול. כמו כן, פרסום באינטרנט הוא נחלתם של עסקים בינוניים, חדשים וקטנים, עסקים ניסשתיים אשר לרשותם לא עומדת מחלקת שיווק מיומנת או משרד פירסום הרעב להצלחה שאמור לגזור קופונים מתוך תקציב שמן. פרסום באינטרנט הוא בפירוש פרסום המתאים לכל כיס וזאת בעקבות המודל המאפשר למפרסמים לשלם רק עבור תוצאות: המודלים של קמפיינים ממומנים במנועי חיפוש, לפיהם בעל האתר משלם למנוע חיפוש רק במקרה שהוא הביא להם לקוחות (גולשים) וכן המודלים של באנרים באתרים שונים אשר פועלים על המודל של PPC גם זה מושג שתתקלו בו הרבה - זה מודל לפיו הלקוח משלם לבעל המדיה רק עבור מספר הפעמים בהם הגולש נכנס לאתר שלו או לעמוד הנחיתה שלו - משמע מודל של תשלום בעבור תוצאות.

 

טיפים כללים לכל מי שעוסק בקמפיין פרסום באינטרנט או מתכנן אחד בקרוב: היו ממוקדים. אל תתפזרו. יש כיום מיליוני גולשים ברשת ואלפי אתרים בעברית. אתם לא יכולים להשקיע בכולם. תתרכזו בקהלים הרלוונטיים ואתרים העיקריים עבורכם. היו מאוד מאוד תמציתיים-האינטרנט היא מדיה דינאמית, תזזיתית... אין מקום להרחיב ולהלאות, אין מקום להיות יצירתיים ומיוחדים מידי ובוודאי שלא אמנותיים, אף גולש לא יתעכב על מסר פירסומי יותר משתי שניות אם הוא לא ברור. פרסום באינטרנט הוא נגד מירוץ השעון.

 

פרסום אינטרנטי לא נגמר בשירות אוטומאטי באינטרנט, אלא רק מתחיל. על מנת לשמן את מערכת המכירות שלכם, עליכם להחזיק במשרד או בחברה שירותי מענה אנושי מקצועי אשר מקבלים את השיחות והפניות של הגולשים בזמן אמת ופותרים בעיות, מסייעים בתמיכה ומתן מענה לשאלות או בעיות. הפאזל בשיווק ופרסום אינטרנטי אף פעם אינו שלם אם לא דואגים גם לחומר אנושי איכותי אשר יושב מאחורי הקלעים ומתפעל את כל ההצגה.